4/2/12

Poor and Shitfaced...

Μαλάκα, δεν ξέρω... Ακούγεται εδώ και καιρό όλο αυτό το χάλι για SOPA/PIPA/ACTA και δεν ξέρω και 'γω τι, για λογοκρισία, για έλεγχο, για μεγάλους αδερφούς παντού και πάντα, για συλλήψεις, για πρόστιμα, για ένα σωρό μαλακίες και ειλικρινά δε βγάζω άκρη...
Είχαμε που είχαμε τη μιζέρια λόγω κρίσης και δεν ξέρω 'γω τι σκατά, τώρα σκάει αυτό το χτύπημα στην ελευθερία λόγου, έκφρασης και έχω ξενερώσει με τη ζωή μου. Δύο φίλοι που είναι Γερμανία μου 'χουν πει για κυνήγι μαγισσών των όσων κατεβάζουν και αποθηκεύουν το οτιδήποτε, και σκέφτομαι ότι μέσα στο φορομπηχτικό αίσχος που οι από πάνω (μη χέσω) έχουν ξεκινήσει και σταματημό δεν έχει, μην τους σκάσει καμιά μαλακία να σακατέψουν τους φλωροδέστερους των καταναλωτών, αυτών της τέχνης...
Κοίτα, κακά τα ψέματα, το downloading μας έκανε όλους κριτικούς τέχνης, καλώς μας έκανε, ο ερασιτεχνισμός στην άποψη ήταν πάντα αυτό που πήγαινε τα πράγματα ένα βήμα παραπέρα... Τα ερωτήματα που σκάνε, βέβαια, είναι πολλά περισσότερα... Το αν όλο αυτό το τσάμπα είναι ηθικά αποδεκτό, είναι το επικρατέστερο.
Σίγουρα θα γούσταρα τρελά ο ιδιοκτήτης του Vinyl Microstore να γίνει ένας νέος μεγιστάνας του πλούτου, αλλά εγώ, όπως και πολλοί πλέον, δεν μπορώ να συνεισφέρω παρά ελάχιστα... Και αγοράζω ακόμα, απλά όχι τόσο φανατικά.
Στο θέμα μας όμως. Από την πλευρά μου, θεωρώντας κάθε μορφή τέχνης μια μορφή παιδείας, η θέση μου είναι αυτονόητη. Η παιδεία πρέπει να είναι δωρεάν. Για αντίθετη άποψη ψάξτε αλλού, βαριέμαι να αναπτύσσω θέσεις άλλων. Το κείμενο άλλωστε δε διέπεται από καμία σοβαρότητα, όπως και ό,τι γράφω, είναι στα πλαίσια του "να πω κι εγώ τη μαλακία μου".
Και έχω σιχαθεί τη google. Όσο δεν πάει. Με τους ελέγχους της, τα μαλακο-profiling και ό,τι αηδία σκεφτούν. Σκέφτομαι με το τέλος του μήνα να το παρατήσω το εδώ και από πρώτη Μαρτίου να ξεκινήσω κάτι άλλο. Μη λέω και μαλακίες, ήδη το ετοιμάζω, ωραίο φαίνεται, το τεράστιο δίλημμα παραμένει αν αυτό εδώ θα παραμείνει. Ως έχει, ως αρχείο, ως οτιδήποτε... Έχω ένα μήνα σχεδόν μπροστά μου να το σκεφτώ...
Αυτό που με γαμάει είναι ότι δεν το κλείνω από τη δικιά μου μαλακία, επειδή μου γύρισαν τα μυαλά, όπως και σκόπευα άλλωστε, αλλά γιατί με έχει αηδιάσει το γαμημένο το Internet ή, πιο σωστά, όπως στον πούτσο σκέφτονται να το "διαμορφώσουν". Αυτό.

63 σχόλια:

  1. η παιδεία οφείλει να είναι δωρεάν αλλά κάποιος πρέπει να πληρώσει και το δάσκαλο στο τέλος του μηνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας λαϊκίσουμε παρέα: Αν ο δάσκαλος πληρώνεται για τις ώρες διδασκαλίας του, τι τον πειράζει να δώσει δωρεάν τις σημειώσεις του μαθήματός του;

      Διαγραφή
    2. αυτος δινει κομματια των σημειωσεων του στο τζαμπα, πολλες φορες διδασκει και τζαμπα αλλα στην πορεια η μετεξελιξη του ντου του indie free θελει να τον γαμησει κιολας, οποτε και αυτος θα σταματησει να ασχολειται. Αν ο δασκαλος επιλεξει να διδαξει τζαμπα τρεξτε να τον ακουσετε, αν επιλεξει να διδαξει με αμοιβη μην ασχολειστε μαζι του απλα. Εκείνος επιλέγει ότι δε θέλει να κανει μαζί σας. Γιατι ντε και καλά θελετε μία διδασκαλία από κάποιους που σας θεωρούν περιτούς και παράσιτα, dont bother και προωθηστε μουσική , τεχνη κτλ που δινεται free. Πόσα ποστ εχεις για κατι τετοιο? Για κανε μια προχειρη στατιστικη. Θα σε βοηθησω, το free το σνομπαρεις, σε νοιαζει ως ιδέα αλλα γνωριζεις οτι δεν παραγει τπτ περισσοτερο από μια πρωτη ευκαιρια η οποία οταν εκλειπει εξαφανιζεται μαζι της και η φρι πρωτοβουλία γιατι καθεις επιθυμει την ευτυχια του, να ζει κανοντας αυτο που τον ενδιαφερει.

      Διαγραφή
    3. το free χρησιμοποιηθηκε μονο ως μαρκετινγκ (δυο σαμπουαν δωρο μαλακτικη, ενας δισκος 3 φρι ντάουνλοουντς) αλλα δε μπορει να κρατησει για παντα διοτι παντα υπαρχει ενα χρονικο οριο ανοχης, ενα οριο περα απο το οποιο δεν αντεχεις διοτι δεν υπαρχει μη ανταλλαξιμος/μετρησιμος χρονος. πολλοι οι οποιοι υπολογιζαν στην αμοιβαιοτητα του μέσου και βρεθηκαν να ανεβαζουν ολοκληρα αρχεια βρεθηκαν αντιμετωποι με τεμπελχαναδες οι οποιοι δε συνεισφεραν ουτε σε σιντς γιατι δε μπορουσαν να διωξουν απο μεσα τους την εννοια του συλλεκτη.
      η νοοτροπία της ξεφτίλας ειναι στο ντου της αρνησης της συνθηκης του δασκαλου που δεν ειναι αλλη παρα η θεση του στην ιεραρχια. ο δασκαλος εδρα, ο περφορμερ σκηνη, άρνηση της σκηνης μονο αν το θεσει εκεινος διαφορετικα τον κανεις σαν τα μουτρα σου.

      Διαγραφή
    4. Διαφωνώ με την κεντρική ιδέα των όσων διάβασα. Η υψηλή τέχνη, αυτή που σου αλλάζει τη ζωή, ΠΑΝΤΑ βρίσκει το αγοραστικό της κοινό. Μικρό, μεγάλο, δεν έχει να κάνει, δε θα είχα δίσκους του Foetus ή των Swans αν δεν είχαν συνεισφέρει στο άτομο που είμαι σήμερα, μακάρι να μπορούσα να αγοράσω κι ένα πίνακα του Basquiat, δεν έχω τόσα ούτε θα έχω ποτέ, αλλά χαίρομαι παρόλα αυτά που μπορώ να θαυμάζω τα δημιουργήματά του στην οθόνη του υπολογιστή μου. Το ότι δεν μπορώ να ζήσω από αυτή απλά με κάνει να πιστεύω ότι είμαι "όχι και τόσο καλός", κάτι που ισχύει 100%, διανέμω τα οτιδήποτέ μου τσάμπα γιατί κανείς δε θα πλήρωνε ποτέ γι' αυτά, δεν πρόκειται να αλλάξουν τη ζωή κανενός, από την άλλη όμως με πόσους Seaweed ή πόσους Marion ή πόσους Echobelly να γεμίσω τη δισκοθήκη μου για να θεωρούμαι αξιόπιστος στο να απορρίπτω τη μετριότητα; Πόσους μέτριους οφείλω να συντηρώ για τους πέντε που άλλαξαν τον τρόπο που σκέφτομαι, ζω, εκφράζομαι; Δε δικαιούμαι να "δοκιμάζω" το προϊόν πριν επενδύσω τις ώρες μου, το μέλλον μου το ίδιο, σ' αυτό;

      Διαγραφή
    5. μικρο μεγάλο αγοραστικο κοινο έχει να κανει και πολύ μάλιστα γιατι η υψηλη τεχνη οπως την λες μιλαει σε πολλους επειδη μπορει και φτανει σε τόσους και αν μαθαμε κατι από την ιστορια με το διαδικτυο ειναι οτι η πληροφορια ποτε δεν ειναι ελευθερη, διοχετευεται, χτυπαει πιο ψηλα ή πιο χαμηλα στην αναζητηση του google με τροπους οχι τοσο ευθεις οπως θεωρει κανεις δημοκρατικα. μπορει να μην εχεις το mtv αλλα εχεις viral διαφημιση. τι ειναι στην τελικη υψηλη και τι χαμηλη τεχνη αν οχι κατι που κινητοποιει περισσοτερο ή λιγοτερο; δε χρειαζεται να αγορασεις τον πινακα του basquiat γιατι δε μπορεις αλλα αν εχεις την ευκαρια να δεις ενα λάιβ δε μπορεις να χρησιμοποιείς ως επιχειρημα ότι τον ειδα σε jpeg ταδε αναλυσης. τι θα σου ηταν οι swans σε 128 ή ο foetus χωρις την προσμονη του βινυλιου; η επενδυση δεν ειναι απλα υλικη ειναι και συναισθηματικη, ποτε δεν καταλαβα πως γινεται να διακρινονται αυτα τα δυο. ίσως επειδη δεν εχω αυτο το ιδεαλιστικο κοκκαλο ή τη χριστιανικη ιδεα ότι ο καλός πάντα ανταμείβεται (βρισκει το αγοραστικο κοινο του, η αληθεια ειναι βεβαια οτι ο μονος τροπος για να αντικρουσει κανεις το επιχειρημα ειναι να προτεινει κατι που δεν ανακαλυφτηκε, προφανες λογικο οριο). δοκιμασε οσα προιόντα θες ειναι και αυτο στο καταναλωτικο παιχνιδι, ηδη όλοι σχεδον διναν και τζαμπα πριβιουζ και προμο κομματακια για φρι νταουνλοουντ αλλα ολοι κυνηγουσαν τα leeks λες και επροκειτο για το νεο δισκοποτηρο. πραγματι τραγικο αλλα πολλες φορες ο κοσμος αρκουνταν στο leek ακομη και αν ο δασκαλος του έλεγε οτι δεν ειναι αντιπροσωπευτικο αυτού που θα διδαξει, το προβλημα ηταν ότι οι μαθητες γνωριζαν ηδη το μαθημα που θελαν.

      Διαγραφή
    6. Κάνω ότι δε διάβασα ότι μου αποδόθηκε κάτι που 'χει σχέση με "χριστιανιζμό" καθότι ήταν μια καθαρή κίνηση αποπροσανατολισμού απ' αυτό που θέλω να πω. Όταν πρωτοάκουσα το Soundtracks for the blind ήταν σε ένα διπλό κασετόφωνο με CD player σε απόδοση δηλαδή κάτι πολύ λιγότερο από 128, μέχρι τότε είχα λιώσει ό,τι είχε πέσει στα χέρια μου Sonic Youth, Jesus Lizard, Fugazi και τα σχετικά ΚΑΙ ΠΑΛΙ ένιωσα σαν να χώθηκε ένα αγκίστρι στον προστάτη μου. Το CD δεν ήταν δικό μου, το αντέγραψα λοιπόν σε δύο κασέτες και συνέχισα να το ακούω σε αισχρή ποιότητα και σήμερα ακόμα με συγκινεί. Τσάμπα το απέκτησα, κοινώς. Τώρα πια το ΄χω κανονικά, αφού επανεκδόθηκε, ο καλλιτέχνης λοιπόν τσίμπησε τον οβολό μου, τον είδα και λάιβ, για να μην αναφέρω καν ότι έχω σχεδόν συμπληρωμένη τη δισκογραφία του με τα ωραία μου λεφτάκια. Ο σκοπός του επετεύχθη κοινώς και μάλιστα με το παραπάνω.
      Ως μέσο προώθησης παλιότερα είχες το ραδιόφωνο το οποίο εδώ ήταν τελειωμένη υπόθεση από τα γεννοφάσκια του, τι έμενε λοιπόν; Τα δυσεύρετα φανζίν όπου σπάνια έδιναν ηχητικό υλικό. Ξαφνικά, λοιπόν, έχεις ένα τεράστιο όγκο πληροφορίας και επιλογών, έχεις δημοκρατία, αν σου αρέσει η λέξη.
      Ο καθένας τελικά βάζει κάτω τα όσα τον έχουν κολλήσει στο παρελθόν και ψάχνει το "αγκίστρι" του. Τι σε χαλάει; Η τσαμπέ διανομή του υλικού; Έχει νόημα να ξενερώνεις αν ο εκάστοτε καλλιτέχνης με τον άλφα ή βήτα τρόπο θα λάβει την ενίσχυση που του αξίζει;
      Διάβασα πρόσφατα ότι το "Kid A" μπορούσες να το ακούσεις δωρεάν μήνες προτού κυκλοφορήσει. Μπορεί να μη μου άρεσε, αλλά σίγουρα άρεσε σε πολύ κόζμο. Η προώθηση φταίει; Μπορεί εν μέρει. Σίγουρα όμως όλο και κάποιο ρόλο θα έπαιξε και η ποιότητα του.

      Διαγραφή
    7. πωπω, αυτή η κουβέντα είναι λάθος on so many levels που με πόνεσε το μυαλό.

      Διαγραφή
    8. Όλο επιχειρήματα ο κος Σπάιραλ...

      Διαγραφή
    9. o ekastote daskalos de lamvanei tin enisxusi pou tou aksizei, gia tin akriveia einai polloi pou stamatoun epeidi apla de vriskoun antapokrisi kai me auto ksana milw gia tin ependisi ws aksia, ws dwsimo, ws dwro oxi mono apo to daskalo alla kai pros to daskalo.

      Διαγραφή
    10. παιδιά, αυτός ο παραλληλισμός με τον δάσκαλο έχει γαμήσει όλη την κουβέντα. οι μουσικοί δε βγάζουν χρήματα πουλώντας την τέχνη τους σε φυσικό μέσο εδώ και 2000 χρόνια, αλλά μόνο εδώ και σκάρτα 90. καλώς ή κακώς, πάει αυτή η φάμπρικα, σχόλασε. όπως η μουσική συνδέθηκε με το φυσικό μέσο, έτσι (αναπόφευκτα) θα αποσυνδεθεί, είτε το θέλει η μεγάλη μπίζνα, είτε όχι. το θέμα είναι να βρουν έναν άλλο τρόπο να βγάζουν λεφτά. η μουσική βιομηχανία κάνει κάποια δειλά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, όπως το πείραμα με το 'in rainbows' ή την περσινή παπαριά της bjork με τα app-songs, αλλά ακόμη δεν βγάζουν άκρη. εγώ προς το παρόν παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον (όχι μόνο μουσικό) την περίπτωση weeknd: έβγαλε πέρυσι 3 δωρεάν mixtapes, τα οποία ουσιαστικά (είτε αρέσει στον ραγκεντι & τον ραβί, είτε όχι) αλλάζουν τους όρους του παιχνιδιού στο rnb, έχει πίσω του ολόκληρο team παραγωγής και προώθησης, και φέτος θα πρέπει με κάποιο τρόπο να βγάλει λεφτά από αυτή την ιστορία, οπότε είμαι περίεργος να δω τι ακριβώς έχουν στο μυαλό τους.

      κατά τα άλλα, επειδή ο χώρος έχει γεμίσει λουδίτες, να επισημάνω δυο πραγματάκια: η ψηφιακή επανάσταση έχει κάνει περισσότερο καλό, παρά κακό στη μουσική βιομηχανία συνολικότερα. υπο-πολλαπλασίασε τα έξοδα ηχογράφησης & προώθησης, την απάλλαξε από τους αμαρτωλούς εναγγαλισμούς με mtv/rolling stone/nme και λοιπούς εμετούληδες και γενικά έχει σπρώξει τα πράγματα σε μια πολύ πιο δημιουργική κατεύθυνση. τώρα, αν η universal θέλει να δίνει 3 εκατ. δολλάρια για να υπογράφει καλλιτέχνες και τα μεγαλοστελέχη της να παίρνουν εξαψήφια μπόνους, αυτό είναι δικό τους πρόβλημα, και θα πρέπει μόνοι τους να συμμαζέψουν τα μπουρδέλα τους. οι μικρές δισκογραφικές πάντως -τουλάχιστον όσες καταλαβαίνουν what's good for them- έχουν ανθίσει τα τελευταία 10 χρόνια.

      κι ένα τελευταίο: πειρατεία υπήρχε και ήταν εξίσου διαδεδομένη και πριν το διαδίκτυο. παρόμοια κουβέντα γινόταν και στις αρχές των 80s, όταν άρχισαν να διαδίδονται σε κάθε σπίτι τα μαγνητόφωνα. τότε η λύση που δόθηκε ήταν να χρεώνεται ένα ειδικό αντισταθμιστικό τέλος με την αγορά κάθε άγραφου μαγνητικού μέσου (κασέτες κυρίως τότε), ως compensation για την δυνάμει πειρατεία που μπορεί να υπάρξει από τη χρήση του. fyi, αυτό το τέλος εξακολουθούμε να το πληρώνουμε με την αγορά των σκληρών δίσκων. καλή φάση;

      (κατάλαβες ρε ράγκεντι γιατί δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία των επιχειρημάτων; κάτσε τώρα και διάβαζε σεντόνι για να στρώσεις)

      Διαγραφή
    11. epistrofi stous kalitexnes twn aulwn, twn maikinwn kai twn xorigeiwn. den to sizitw gia to thema tis prosvasis sto ergo. tromos me pianei. texni me pro(dia)eggrafes.

      Διαγραφή
    12. @Σπάιραλ
      Δαςς Μα μπόι, προσκυνώ ο λουδδίτης των Ανωγείων. Αφού το 'χεις το θέμα τι μ' αφήνεις και ξεφτιλίζομαι;

      @άδερνεςς
      Ρε αυτό το θέμα δεν είναι η ουσία του θέματος; ΤΩΡΑ δεν το συζητάς;

      Διαγραφή
    13. mperdepses ton kuriolektiko egkleismo (xwriko panw apo ola) tis feoudarxikis texnis me ton afirimeno tis texnis ws proion (i diafora vrisketai sti sense tis monadikotitas tou ergou)

      Διαγραφή
    14. Συγνώμη, διάβασα μόλις τη λέξη "φεουδαρχικής" σε greeklish;; Εντάξει, γελάω απλά.

      Διαγραφή
    15. opws kai sto thema tou basquiat to provlima vrisketai stin adunamia (or eleipsi epi8umias) prosvasis sto prototupo kai oxi stin adunamia kukloforias tou antigrafou (den kserw poso perissotero analusi thelei ayto)

      Διαγραφή
    16. twra se enoxloun kai ta greeklish? poios eisai oi radio arvyla?

      Διαγραφή
    17. δεν μπορώ τις κινδυνολογίες, βγάζω σπυράκια δηλαδή. ποιος μίλησε για επιστροφή σε μαικήνες κτλ; έχουμε ένα καινούργιο μέσο, το οποίο επιτέλους μας επιτρέπει να απαλλαγούμε από τον γαμιόλη τον middle-man/νταβατζή, δηλαδή τις μεγάλες δισκογραφικές, κι ακόμη μιλάμε με όρους των 80s; τεσπα, υποθέτω οτι παρόμοιες φοβίες θα είχαν και οι live μπαντες στα 20s, όταν ο κόσμος άρχισε να αγοράζει γραμμόφωνα.

      κι επειδής δεν τα λέω μόνο εγώ, πάρτε κι έναν brian eno: http://www.techdirt.com/articles/20100120/2249557850.shtml

      Διαγραφή
    18. nomizw oti to pragma einai polu aplo.
      i xrisi tou orou eleftheria stin prosvasi tis pliroforias paraviazei tin eleftheria ekeinou pou paragei tin pliroforia.
      koinws de sou aresei pou o allos thelei na poulaei to cd tou, ti fotgrafia tou, to keimeno tou kok min asxoleisai mazi tou
      asxolisou me ekeinous pou stirizoun tis theseis sou. to diy me to diy kai oi poluethnikes me tis poluethnikes. den katalabainw giati tha prepei oi deuteres na ginoun to prwto. oso paragoun auto pou paragoun as psofisoun, an sunexizoun na paragoun kati tis prokopis tote isws kai na kanoun kati swsta. an kapoios epithumei na dianemei tin texni tou tzampa kalws, an dne pisteuw sto tzampa de tha tin akousw, an kapoios epilegei na ton poulaei an sumfwnw tin agorazw diaforetika den ton stirizw.

      Διαγραφή
    19. Μετά το χριστιανισμό και ράδιο αρβύλα; Someone here is losing an' he don't like it one bit...

      Διαγραφή
    20. gia to pws enas apo tous prwtous sti dwrean dianomi ulikou strafike enantia des kai James Kirby (aka the caretaker, V/Vm), collateral damage sto TheWire 335, january 2012, p14

      Διαγραφή
    21. auto pou tragika suneiditopoiei o kirby einai oti de xreiazetai ekatomuria akroatwn alla molis merikous ekatontades afosiwmenwn akroatwn (opws simeiwnei) "right now, your support, both emotional and financial, is invaluable. Let's enjoy this state of digital and musical flux but at the same time support..."

      Διαγραφή
    22. Δεν το βλέπω το "ενάντια"... Το αυτονόητο λέει.
      Δες και το παράδειγμα Not Not Fun. Όλο το back catalogue είναι sold out. Λες να μη στηρίζεται αρκετά; Και δεκάδες άλλες "μικρές". Ξέρεις από που έμαθαν όλοι αυτές τις μπάντες και αγόρασαν τους δίσκους τους; Δε σου λέω, μάντεψε.

      Διαγραφή
    23. @spiral, to provlima den einai to meso profanws alla ta dikaiwmata epi tou mesou, thimisou tous pearl jam na kukloforoun ola ta live tous gia na apofygoun to paremporio (kati antistoixo me to ti kanoun twra oi fugazi kai ta tapes apo ta live tous)
      or
      tin upothesi me to ubu kai to anevasma dhmosia kai gia logous paideias douleiwn twn opoiwn ta pneumatika dikaiwmata einai eite anoixta i liksan (75 xronia elege i nomothesia prin kati xronia)

      Διαγραφή
    24. να το διατυπώσω εγώ αλλιώς; το μέσο -το διαδίκτυο- είναι αυτό που είναι, κι είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου όποιος πιστεύει οτι θ' αλλάξει για πάρτη του. με δυο λόγια, αν δεν σου αρέσει, άλλαξε μέσο. κι αν πάλι δεν σου αρέσει, για να είμαστε ταιριαστοί με τον κυνισμό των ημερών, άλλαξε δουλειά.

      Διαγραφή
    25. @Raggedy ManFeb 5, 2012 10:43 AM
      de se katalavainw, apo pou ema8an?

      Διαγραφή
    26. @spiralFeb 5, 2012 10:47 AM
      opote poio to agxos me ti nomothesia pou prowtheitai

      to 8ema einai oti to tzampa exei paei toso pou exei xathei opoiadipote epafi me to ti einai pneumatiki ergasia sto va8mo pou gia na katalavoun polloi oti paragei kaneis kati prepei na koubalaei gkasma or na poulaei radikia

      Διαγραφή
    27. Απ' το ίντερνετ, silly... Επειδή κάποιοι όπως ο υποφαινόμενος κατέβασαν τους δίσκους τους, γούσταραν και μετά τους αγόρασαν κιόλας...

      Διαγραφή
    28. κανένα άγχος, τουλάχιστον από τη μεριά μου. αργά ή γρήγορα θα το καταλάβουν και οι πιο αργόστροφοι πως τέτοιου είδους νομοθεσίες είναι ασύμβατες με τη φύση του μέσου. αν, πάλι, αποφασίσουν να του γαμήσουν τη φύση, απλά θα πάμε κάπου αλλού :-)

      κι εγώ μαζί σου όσον αφορά την αξία της πνευματικής εργασίας. όμως το πρόβλημα ξεκίνησε από τη στιγμή που κάποιοι αποφάσισαν οτι είναι καλή ιδέα να γίνουν εκατομυριούχοι πουλώντας content --είτε αυτό είναι μουσική, είτε ταινίες, είτε λογοτεχνία κτλ. και δεν αναφέρομαι τόσο στους δημιουργούς του content, όσο στους νταβατζήδες του. όταν το πράγμα έγινε μπιγκ μπίζνες και βγήκαν τα μαχαίρια, το παιχνίδι χάθηκε για τους δημιουργικούς ανθρώπους. ευτυχώς, αυτό τώρα μοιάζει να αλλάζει. βλέπεις περιπτώσεις όπως π.χ. του cory doctorow, για να αναφέρω κάποιον εκτός μουσικής, οι οποίοι μπορούν να ζουν περισσότερο από αξιοπρεπώς μοιράζοντας τη δουλειά τους τζάμπα στο διαδίκτυο και πουλώντας τα hard copies σε όποιους ενδιαφέρονται να τα έχουν και σε χαρτί. για να επιστρέψουμε στη μουσική, νομίζω πως, όσο πιο σύντομα οι μικρές δισκογραφικές (γιατί αυτές με ενδιαφέρουν) συνειδητοποιήσουν πως κάθε "παράνομο" download δεν είναι μια χαμένη πώληση αλλά μια δυνάμει κερδισμένη, τόσο το καλύτερο για όλους μας.

      αυτά :-)

      Διαγραφή
  2. Μη μου σκαλίζεις τις πληγές..
    Κοίτα, "αν αυτό το τζάμπα" είναι ηθικά αποδεκτό, βρίσκει απάντηση στα λεφτά που ΜΟΣΤΡΑΡΟΥΝ τενεκέδες όπως στο Mtv Cribs. I know i know, χιλιοφορεμένο επιχείρημα..
    Πάμε παρακάτω. Οι τοπικές (εθνικές) κοινωνίες, μερικές φορές δε λειτουργούν και σαν bebelac όσο αναφορά στις ανάγκες αυτών που ζουν μέσα τους. Δε με ένοιαζε ποτέ να γίνω κριτικός (και με ι και με η τους σιχαίνομαι). Αλλά θεωρώ μεγάλη υπόθεση να'χω πρόσβαση σε πράγματα που η τοπική κουλτούρα έχει μαύρα μεσάνυχτα όπως τα αποφθεύγματα του Carlin, του Moran, και του Bailey. Προσπαθώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς downloading, και καταλήγω πάντα στην ίδια εικόνα. Εμένα με εργόχειρο να βλέπω τούρκικη σαπουνόπερα.
    Περί google παπαρουνόσπορος, όπως θα'χεις παρατηρήσει δεν υπάρχω πια στο g+, από τη στιγμή που επιχειρεί να γίνει fb.
    Ύστερα, προσωπικά δε νομίζω πως με παίρνει να μιλήσω και πολύ.. Μέχρι και σύντροφο έχω κατεβάσει από το slsk :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφυγες ε; Κι εγώ το ψιλοβαριέμαι. Από την άλλη έχω πάθει ένα κάτι κι έχω ξανανοίξει facebook με φωτογραφίες μου κι έτσι, twitter, όλα στη φόρα. Μ' έχει πιάσει ένα πράμα "ζω στο ίντερνετ πριν γαμηθεί τελείως". Δεν ξέρω ρε... Πολύ σκατά φάση.

      Διαγραφή
    2. Και κάτι άλλο, γιατί τα θυμάμαι ένα ένα. Ο Sy κι ο Depry, είναι φίλοι που φτιάχνουν μουσική στο pc τους. Όπως και πολλοί άλλοι που τώρα είναι ονοματάρες σε underground σκηνές. Θα μου πεις χέστηκες.
      ..και θα σου πω, χωρίς downloading, δε θα ξέραμε τίποτα παραπάνω από αυτό που προβάλλει ο ντέρι.fm και η Ναταλία -sieg heil- Γερμανού.

      Διαγραφή
  3. o theios Spider den exei blog pia...dustixws i poutsa kolazei..as upograpsw ws anwnumos loipon? Mpa.. Kwnstantinos Stogiantzikis..na grapsw k to afm mou? Einai sumantiko gia tous ntavades mou..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοβαρά μιλάς; Στο ζβήσανε χωρίς προειδοποίηση;;;; Τι μαλάκες ρε!

      Διαγραφή
  4. re sorry pou enoxlaw alla mporeis na mou peis pou mporw na vrw tin eikona pou eixes paliotera background me ti gkeisa?
    kata t alla min agxwneste ola tha katarreoun k tha epanerxontai se alli morfi!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το πράγμα έχει ξεφύγει πια και ναι η αλήθεια είναι ότι έχει γίνει χειρότερο απ' ότι φανταζόμασταν...ίσως όμως να φταίμε και μεις που γίναμε άπληστοι μιας και όλα τα βρίσκαμε (κατά ένα μεγάλο ποσοστό) τζάμπα...αυτό όσο αφορά το "ελεύθερο" εμπόριο στο διαδίκτυο (φαντάσου ότι πριν αρκετά χρόνια αυτό το θέμα ήταν η πτυχιακή μου!)...

    τώρα όσο αφορά τον έλεγχο εκεί είναι που θα πέσει το τρελό γέλιο... στο είπα και την άλλη φορά καλού κακού περίμενε να χτυπήσει η πόρτα ύποπτα...

    αλλά και πάλι όσο και να μας φιμώσουν, να μας φακελώσουν ή να μας κόψουν το "δήθεν τζάμπα" θα βρούμε πάλι τρόπο να τους πούμε να πάνε να γαμηθούν και οι pipes και το sopa/acta και το σκατοgoogle τους...

    υγ: φίλε raggedy σε λίγο καιρό θα μιλάμε μέσω ταχυδρομείου όπως το παλιό καλό καιρό και θα ανταλλάζουμε εκεί ελεύθερα τις απόψεις περί τέχνης οπότε μην μασάς!

    υγ2: Jennifer Herrema ρε μουνιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι όταν αγοράζουμε κανα δίσκο ΟΤΑΝ υπάρχουν λεφτά, κασσετούλα τυλιγμένη με χριστουγεννιάτικη κάρτα και αποστολή! Να 'χουμε να γράφουμε κανα ρηβιού. Ωπ! ξέχασα: Hometaping is KILLING INDIE MUSIC!

      Διαγραφή
  6. χαχαχα έτσι ακριβώς!κασσετούλα και αναμονή 10 μέρες για ένα πακέτο Αθήνα-Πτολεμαιδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχει ανέβει το ταχυδρομείο ρε, μην το βλέπεις έτσι!

      Διαγραφή
    2. καλά κάπου έχεις δίκιο από τις 2 βδομάδες που κάποτε έκαναν να μου έρθουν οι αντικαταβολές τώρα μου κάνουν μία!χαχαχα!

      Διαγραφή
  7. Και τι ρε φρικιό, θα έρχονται και θα κτυπούν πόρτες, θα κόβουν πρόστιμα και πάει λέγοντας? Δε ξέρω ρε, λίγο υπερβολικό μου φαίνεται. Την κρατώ την πισινή βέβαια, αλλά μιλάμε για ποοοοοοολύ κόσμο που κατεβάζει καθημερινά μουσική και γενικά οποιασδήποτε μορφής αρχεία.
    Τώρα το οτι η φάση έχει χοντρύνει, ναι. Γάμα τα. Πίσω απ'αυτό κρύβονται σίγουρα οι μεγάλες δισκογραφικές(και όχι οι καλλιτέχνες!) αλλά νομίζω οτι αυτές ΙΣΩΣ είναι απλά ο τελευταίος κρίκος. Το πρόσχημα..
    Δε ξέρω βέβαια πως θα καταφέρουν να κοντρολάρουν ολόκληρο ίντερνετ. Δε μιλάμε για καμιά αποθηκούλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρεις και δεν ξέρω, αυτό είναι το θέμα... Κοίτα, αυτούς που θα "παραδειγματιστούν" πρώτοι πρέπει να ρωτήσουμε. Γιατί θα υπάρξουν...

      Διαγραφή
    2. όλα αυτά γίνονται γιατί το τέλος πλησιάζει το γράφει και στην Ελεύθερη Ώρα!εξάλλου το ίντερνετ είναι του αντίχριστου και πρέπει να το κόψουμε για να μην πάμε στην κόλαση!...τουλάχιστον προλάβαμε ν΄ακούσουμε το νέο album των Twilight Sad!

      Διαγραφή
  8. ρε παιδιά, θέμα χρόνου ήταν να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση και το ξέραμε από την αρχή. στην παρούσα φάση, καλό θα ήταν να επιστρέφουμε & να συσπειρωνόμαστε πάλι σιγά-σιγά στα τορεντς (οκ, βολικά τα direct downloads, αλλά από την αρχή υπήρχαν οι ενδοιασμοί για το κατά πόσο είναι βιώσιμο ένα centralized μέσο πειρατείας), να εγκαταλείπουμε τις corporate web services και να εξετάζουμε τις εναλλακτικές τους, γενικά να κάνουμε αυτά που θεωρούσαμε αυτονόητα πριν η ευκολία της google μας κάνει μαλθακούς. από κει και πέρα, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εφαρμόζεται η νομοθεσία για την πειρατεία --πχ ποιός θα μπορεί να ασκεί διώξεις για πειρατεία μουσικής: αυτεπάγγελτα ή η κάθε δισκογραφική ξεχωριστά; και ποιά ανεξάρτητη δισκογραφική θα έχει το θράσος να κυνηγήσει δικαστικά την πελατεία της; γενικά, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ... μίλησε ο κύριος "έχω what.cd και εσάς γραμμένους στ' αρχίδια μου". Όοοοοχι, φίλος. Θέλω πάλι hometaping και fanzine making. Προΐστορυ ιν δε μέικινγκ!

      Διαγραφή
    2. Μαλακία είναι το what.cd, τίποτα δεν έχει.

      Εγώ δε φρικάρω πάντως, το πολύ πολύ να αρχίσουμε να ανταλλάζουμε φλασάκια μεταξύ μας. Όσο μπορούμε να ριπάρουμε δίσκους θα τους μοιραζόμαστε. Thank god for digital technology.

      Διαγραφή
    3. Ρε σεις.Το θέμα δεν είναι μόνο ότι δε θα μπορούμε να "κατεβάζουμε" δίσκους και ταινίες...Εδώ παίζει η παροιμία "πες μου που κλικάρεις να σου πω ποιος είσαι"....

      Διαγραφή
    4. Fuck digital tech. Δεν τις λέτε εσείς οι ντίτζιταλ mixtapes τυχαία... Αν υπήρχε έστω και ίχνος νοσταλγίας στα ψηφιακά μέσα θα τα λέγατε mix-cd, mix-flashdisc, mix-3D-Rubber-Doll-Enhancement-Plug-in. ΚΑΣΕΤΕΣ ΡΕ!

      Διαγραφή
    5. πουτάνα νοσταλγία, έχεις καταστρέψει τα καλύτερα παιδιά.

      Διαγραφή
    6. @Scary Rabbi: εννοείται οτι το θέμα είναι πολύ μεγαλύτερο απ' το downloading.

      Πάντως πιο ηλίθια και χιψτερ αναβίωση απ' τις κασέτες δεν υπάρχει... Να δεις σε 10 χρόνια θα αναβιώσουν τα cd και θα είναι κουλ να μοιράζεις cd-r.

      Διαγραφή
    7. Γι' αυτό που διάβασα ξυρίζω τη γενιαδούρα και σκάω the Men με μουστάκι!

      Διαγραφή
  9. Λοιπόν δείτε κι αυτό http://www.youtube.com/watch?v=63JyXmu0fqM&list=FLo5eqc9gYreRsOluprxCdUQ&index=1&feature=plpp_video

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΡΟΜΠΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΦΟΡΕΘΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΝΑ ΦΑΝΕΡΩΝΕΣΑΙ ΣΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΓΑΜΩ ΑΠΟ ΑΠΟΨΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΓΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑΙΝΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΣΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΖΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΟΠΟΥ Ο ORWELL ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ.
    Τελείωσα
    τα ρέστα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια απ' τα ίδια. Θέλω όλη η ανθρωπότητα να μπορεί να γράψει τη βιογραφία μου...

      Διαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. πάω να βάλω καμμιά ντοματιά για τη σαλάτα. Καλημέρες :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. prepei na skapseis ton khpo na valeis kana pwriko, asta triantafulla gia thn wra. den trwgontai :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εγώ νομίζω ότι η otherness είναι σε μπάντα που εδώ και καιρό κάνει προσπάθειες να κλείσει ένα λάιβ στην Αθήνα χωρίς ιδιαίτερη τύχη, μοιράζει cdr σε τοπικά δισκοπωλεία αλλά δε τα αγοράζει κανείς και όλα αυτά γιατί δε χρησιμοποιεί facebook/twitter/soundcloud/έστω myspace ως μέσα για φρι προώθηση της δουλειάς της καθώς δε διασφαλίζουν τη πνευματική της ιδιοκτησία.

    Η απλώς τρολάρει (ελπίζω;). I MEAN, COM' ON.

    ---Γάμησε το κείμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή